Harga Emas 2016 Di Jangka Naik

Harga Emas 2016 Di Jangka Naik



Post ini ditulis pada 4 Jan 2016
Pada tarikh ini, ETA PROFIT yang kami terima di Zenith Gold telah naik agak mendadak dari ETA PRFIT yang sebelum sebelum ini.. iaitu kenaikan sebanyak 0.02% dimana sebelum ini profit adalah sekitar 0.93% meningkat kepada 0.95% (ETA PROFIT Zenith Gold adalah anggaran 0.5%-2%)


Di bawah adalah contoh ETA profit pada tahun 2014. Waktu kenaikan harga emas.
Lihat pada angka %


Lihat graf dibawah



Cara anda melihat graf tersebut mungkin berbeza dengan cara kami ahli Zenith Gold melihat graf tersebut.

CAra anda melihat adalah anda akan melihat graf melalui satu point ke satu point. Contoh, Jika anda melihat graf pada point A, iaitu ketika harga emas rendah, waktu ini mungkin anda akan membeli emas. Dan dijangka akan menjual semula ems tersebut pada point B yang mana pada ketika anda menjual emas di point B, anda akan mendapat keuntungan yang berlipat dari harga belian emas anda. Begitu juga pada pembelian di point D dan menjual pada point E.

Sebaliknya jika anda membeli pada point B, anda tidak akan menjual paad point C apalagi point D kerana waktu itu harga emas jatuh dan jika anda menjual pada waktu tersebut anda akan mengalami kerugian.

Cara kami melihat pula adalah kami akan melihat dari point A terus ke point E. Ini kerana di zenith gold tempoh pelaburan adalah selama tempoh setahun dan pengiraan keuntungan kami adalah menggunakan konsep compounding iaitu modal kami akan di tambah dengan profit keuntungan pada hari ini, untuk mendapatkan keuntungan pada profit keesokannya.

Jadi walaupun, graf harga emas menunjukkan penurunan, kami tetap akan mendapat profit..
Perhatikan graf di bawah


Kami bukan mendapat untung daripada jual beli emas.. tetapi daripada Bursa Saham Emas Dunia..
Zenith Gold adalah syarikat PENGELUAR EMAS. PENGHASIL EMAS.
Zenith Gold tidak MEMBELI EMAS untuk mendapat UNTUNG SEWAKTU MENJUAL kerana mereka sendiri penghasil emas. Sebaliknya apabila mereka menjual emas mereka yang dihasilkan, sudah tentu keuntungan akan dijana berlipat kali ganda..

Sebab itu jika anda tanya kenapa kami dapat profit atau untung walaupun harga emas jatuh, inilah sebabnya. Kami mendapat untung daripada Bursa Saham Emas Dunia. Kami bukan melabur atas emas yang sudah siap, tetapi kami melabur di dalam aktiviti perlombongan emas syarikat ZENITH GOLD!  Dan kami adalah pelabur di syarikat PENGELUAR EMAS!

Blog, Updated at: 9:07:00 PM

0 comments:

Post a Comment