Zenithgolds Gelombang Kedua

ZenithGolds Gelombang Kedua (Bitcoin + Gold)

Ramai yang beranggapan Zenithgolds telah tiada berikutan payment delay sejak bulan Mei lalu iaitu untuk pengeluaran bulan Mac 2017.

ZenithGolds masih ada.
Payment delay di sebabkan ZG menukar kaedah pembayaran yang sebelum ini membayar direct ke akaun bank menggunakan tunai kepada kaedah pembayaran menggunakan mata wang digital iaitu Bitcoin juga Ethereum. Secara automatik, tiada lagi pembayaran di buat ke akaun bank ahli. Pembayaran ke wallet Bitcoin/Ethereum  oleh pihak ZG akan mula berjalan bermula September 2017.



Penukaran kaedah bayaran ini berikutan sistem birokrasi dari pihak bank yang memperketatkan kawalan wang masuk dalam jumlah yang besar dari luar. Mudah kata gangguan dari BNM yang memantau aliran masuk wang ahli ZG ke bank bank ahli.

Pada mulanya ZG hanya akan mengubah kaedah pembayaran ini pada awal tahun hadapan, tetapi memandangkan sistem perbankan Malaysia yang terlalu ketat, ZG terpaksa membuat penukaran kaedah pembayaran secara drastik.

Kelewatan pembayaran ini adalah di sebabkan ZG sedang upgrade sistem pembayaran di dalam sistem ZG. Sebelum ini sememangnya ada pilihan untuk membuat pengeluaran dalam bentuk Bitcoin dan sememangnya ada ahli ZG yang membuat pengeluaran dalam bentuk Bitcoin tetapi jummlah ahli yang membuat pengeluaran dalam bentuk Bitcoin masih tidak ramai memandangkan kurangnya kesedaran ahli berkenaan Bitcoin atau mata wang digital ini.

Admin blog sendiri pernah menulis tentang Bitcoin sebelum isu kelewatan pembayaran ini yang mana Admin blog menyatakan bahawa ZG turut menyediakan pembayaran dalam bentuk Bitcoin yang di tulis pada November 2016.

Zenithgolds membayara dalam bentuk bitcoin

Kepada yang belum tau apa itu Bitcoin, mengapa ZG menukar kaedah bayaran menggunakan Bitcoin dan kenapa ramai yang mula berkejar-kejar mengumpul Bitcoin, boleh rujuk sini.

Yang belum ada wallet Bitcoin (LUNO), rujuk sini untuk mendaftar wallet bitcoin (Luno)


************************************************

Benarkah ZG akan membayar dalam bentuk Bitcoin?

Mungkin ada sesetengah pihakyang negatif dan anti dengan ZG akan beranggapan bahawa ini mugkin hanya helah pihak ZG sahaja untuk melengah-lengahkan waktu bayaran untuk pihak ZG melarikan wang ahli seperti modus-modus program pelaburan lain sebelum sebelum ini.

Memandangkan belum lagi bulan 9 dan semestinya tiada bukti bayaran yang sahih berkenaan pembayaran Bitcoin ini, tetapi jika ZG sememangnya ingin melarikan wang ahli, untuk apa-apa preview-preview ZG di lakukan semula dan Master Dealer Malaysia turut turun memberi pencerahan berkenaan kaedah baru pembayaran ZG menggunakan Bitcoin ini memandangkan belum ramai yang tau tentang Bitcoin terutama ahli-ahli golongan 'Veteran' yang buta IT.

Sebahagian Preview tahun 2017 yang di adakan untuk menerangkan tentang kaedah bayaran baru Cryptocurrency (Bitcoin/Ethereum)






Selain daripada itu, web ZG juga masih boleh access seperti biasa... Profit profit serta bonus bonus aktif turut berjalan seperti biasa.

Berkenaan emas. Emas yang di redeem dari profit (30%) boleh di convert ke Bitcoin. Ahli yang layak menerima Free Gold tetap perlu menunggu stock emas. Free Gold tidak dapat di convert ke Bitcoin.

*******************************************

Masalah masalah yang timbul sewaktu proses penukaran kaedah bayaran

Tidak di nafikan banyak masalah dan andaian yang timbul sewaktu ZG membuat penukaran kaedah bayaran ini... Admin blog ada menerima komen komen negatif dan yang tah apa apa berkenaan ZG bila lambat terima bayaran. Kebanyakan adalah AHLI PASIF TIDUR TAK BANGUN BANGUN.
Tak ambil tau akaun sendiri. Bila ada masalah salahkan orang lain.

ZG Stop payment....? ZG tak stop, cuma kemaskini sistem bayaran dalam akaun ZG. Nak update sistem bayaran bukan macam petik jari terus settle. Study cara ZG manage duit... Study macam mana ZG jana untung.. Boleh overpaid atau tidak..


Komen paling win! Tah apa dia merepek tak tau. Komen pun pakai 'anonymous'.. Tinggal no phone kat komen tengok.. Ada berani... huhu..

Dalam blog ni terang terang admin tulis ayat di bawah kalau nak join. Kalau rasa ZG tak betul, tak perlu join. Tak ada paksaan pun. Antara tak reti baca atau tak faham bahasa...




Tak ikut perkembangan ZG.. memang la tak masuk lagi duit, Bulan 9 ni baru masuk, tu pun tak masuk ke akaun bank, masuk ke wallet Bitcoin atau Ethereum. Minima redeem 10g @ 1800CV... Itu terma ZG letak... Fahamkan dulu terma sebelu join.. Bukan pakai join je.

******************************************

P/S : Jangan marah ha... Orang kasar, kita kasar balik,... Orang lembut, kita pun lembut.. :)
Kepada yang ada masalah akaun ZG atau ada pertanyaan berkenaan kaedah bayaran menggunakan Bitcoin, sila hubungi Upline masing masing untuk bantuan.
Kalau tak berani tanggung kerugian, jangan bermain pelaburan. Pelaburan banyak risiko. 
Blog, Updated at: 10:34:00 AM

0 comments:

Post a Comment