ZG vs Pelaburan Scam

Apa Beza ZG Dengan Pelaburan Scam Yang Lain

Sebenarnya terdapat banyak perbezaan di antara program ZenithGold dengan Program program pelaburan scam yang ada di Malaysia ni...

Post ini admin akan ceritakan salah satu perbezaannya dan perbezaan ini adalah berdasarkan pengalaman admin sendiri di dalam program scam yang sebelum sebelum ini admin pernah join.

EMAIL INVESTMENT EXPIRY PERIOD ALERT

Di dalam ZenithGold, tempoh pelaburan adalah selama 400 hari atau 1 tahun, 1 bulan dan 5 hari lebih kurang.

Ianya mungkin satu tempoh yang agak lama dan panjang dan akan ada pelabur yang terlupa dengan pelaburan mereka di ZenithGold.. Jadi, ZenithGold menggunakan satu sistem email yang mana sistem email ZenithGold akan menghantar email kepada ahli yang usia pelaburan mereka telah mencapai tempoh 380 hari.. Pada hari ke 381, sistem email ZenithGold akan menghantar email notification kepada ahli terbabit memberitahu bahawa pelaburan mereka hampir tamat. Sistem email ini akan dihantar bermula pada hari ke 381 hingga lah pada hari ke 400.






Ini bertujuan supaya ahli tahu dan tidak terlepas untuk membuat pengeluaran profit dari akaun mereka.

Andai kata ahli tersebut masih terlepas pandang akan akaun ZG mereka yang hampir tamat, ZG tetap memberi tempoh selama 30 hari untuk membuat pengeluaran. Jika dalam tempoh tersebut masih tiada pengeluaran dilakukan. Ianya bergantung kepada budi bicara pihak ZG untuk memindahkan profit ahli tadi.. Disini bukan lagi salah ZG jika ahli tadi terlepas pandang akan akaun mereka.

Apa bezanya sistem ini dengan program scam?

Di dalam program scam, katala program X, tempoh pelaburan adalah 4 bulan katakan...
Ahli langsung tidak mendapat apa apa notification memberitahu akaun mereka akan tamat tempoh dan perlu membuat pengeluaran segera. TIADA.

Kenapa tak ada? Inilah salah satu point SCAMMER untuk membelit para pelabur...
Apa yang berlaku sekiranya ahli terlepas pandang akan akaun program X mereka telah expired dan belum membuat pengeluaran?

Scammer scammer ini meletakkan syarat :
1. Tidak boleh membuat pengeluaran jika akaun telah tamat.
2. Jika ingin membuat pengeluaran, perlu renew akaun.

Sudahlah tiada sebarang notification, apabila tamat sahaja tempoh pelaburan, akaun terus close langsung tak ada senggang masa untuk ahli membuat pengeluaran.

Mahu tidak mahu, ahli TERPAKSA RENEW AKAUN.... TERPAKSA.... TIADA PILIHAN...
Ini salah satu cara Scammer... MEMAKSA.

Duit profit belum dapat, dipaksa pula keluarkan modal lagi...

Ada unsur paksaan dalam ZenithGold dalam cerita di atas? Tak ada... Malah ZenithGold mengingatkan ahli dan memberi lebih masa untuk ahli membuat pengeluaran. ZenithGold langsung tak ada tahan tahan wang ahli.. Nampak perbezaannya ZenithGold dengan Program Scam yang lain...?

Lebih menarik, jika ada sebarang masalah berkenaan pengeluaran, boleh berhubung dengan pihak Support untuk bantuan...





Blog, Updated at: 7:07:00 AM

2 comments:

  1. Assalammualaikum ada kemungkinan tak duit keuntungan Dari zenith gold dibekukan oleh bank negara Malaysia.

    ReplyDelete
  2. ZG tidak memasukkan atau memindahkan wang ahli secara direct dari company, ZG menggunakan institusi kewangan yang berdaftar yang bertaraf global untuk menguruskan pembayaran/pemindahan wang ahli ke akaun bank ahli. Sekiranya ZG membuat pembayaran secara direct kepada ahli, besar kemungkinan wang ahli akan dibekukan.

    ReplyDelete