Cara Dapatkan Modal Memulakan Perniagaan

Cara Mendapatkan Modal Untuk Memulakan Perniagaan


Cara mudah mendapatkan modal memulakan perniagaan

Bila sebut perniagaan, Ianya pastilah memerlukan modal.
Dan modal untuk memulakan satu satu perniagaan kebiasannya memerlukan modal yang agak besar bergantung kepada bentuk perniagaan yang ingin di jalankan. Ada yang bermula dari ratus, sehinggalah kepada yang memakan modal beribu dan berpuluh ribu malah ada yang beratus ribu.

Maka tidak hairan ramai para peniaga atau usahawan di awal pembabitan perniagaan mereka, mereka perlu membuat pinjaman daripada bank atau institusi institusi kewangan yang lainnya untuk memulakan perniagaan yang dirancang. Malah ada yang sanggup berhutang dengan Along.

Apabila kita sebut Pinjaman, semestinya ada bayaran pulangan saban bulan.
Jangan lupa, dunia perniagaan adalah dunia yang penuh risiko.
Dan tiada jaminan perniagaan yang di jalankan berjaya seperti yang dirancang.
Pinjaman bulanan tetap perlu di bayar.

Apakah ada cara lain yang boleh di jadikan alternatif untuk mendapatkan modal perniagaan tanpa membuat pinjaman? Ada... Tetapi mungkin sukar untuk anda mempercayai nya..

Di ZenithGold, anda mungkin boleh mendapatkan modal permulaan perniagaan anda dengan hanya bersabar untuk satu satu tempoh tertentu di mana selepas tempoh tersebut, anda mampu mendapatkan modal perniagaan yang anda perlukan TANPA PERLU MEMBUAT BAYARAN PULANGAN BULANAN.

Zenithgold adalah satu program pelaburan atau investment yang mana anda akan mendapat keuntungan daripada modal anda sehingga 3 - 4 kali ganda tunai untuk tempoh setahun.

Contoh katakan anda mengeluarkan modal RM3800, potensi keuntungan anda selepas setahun adalah sekitar RM15K. Semakin tinggi modal, semakin tinggi keuntungan. Logik?
Berapa Modal perniagaan yang anda perlukan untuk membuka perniagaan anda? RM150K.
Di ZenithGold modal RM150K tunai akan anda miliki selepas setahun dengan hanya bermodalkan RM38K di ZenithGold. Hanya setahun tempoh diperlukan.


Mungkin anda akan beranggapan bahawa cara ini terlalu berisiko..
Baik.... Jika anda membuat pinjaman bank untuk mendapatkan modal perniagaan anda.
Apakah anda yakin bahawa perniagaan yang anda rancang itu menjadi? Bukankah itu juga dipanggil RISIKO? Menjadi atau tidak perniagaan yang dirancang, pembayaran balik pinjaman tetap perlu dilakukan.

Tiada jaminan yang anda kaan mendapat modal yang diinginkan di dalam ZenithGold?
Apakah anda dapat memberi jaminan bahawa perniagaan yang anda rancang akan menjadi?

ZenithGold juga perniagaan. Ada risiko.. Tiada jaminan...
Cumanya ZenithGold mungkin kelihatan kurang Realisitik berbanding perniagaan yang ingin anda jalankan.

Mungkin gambar di bawah dapat mengubah sedikit pandangan anda.

cara mendapatkan modal perniagaan

cara memohon modal perniagaan

cara mudah mendapatkan modal perniagaan

Jika anda berimpian untuk memiliki perniagaan sendiri.. Saya percaya anda adalah seorang yang positif yang faham bahawa di dalam  setiap perniagaan mempunyai mempunyai risiko.

Membuat pinjaman juga mempunyai risiko tetapi bukan risikio atas pinjaman, tetapi di atas perniagaan yang anda lakukan atas pinjaman tadi. Di ZenithGold juga ada risiko tetapi bukan risiko atas perniagaan anda tetapi risiko atas ZenithGold itu sendiri.

Dengan membuat pinjaman, anda mungkin modal yang anda inginkan dalam tempoh yang singkat tetapi jangan lupa tempoh bayaran balik yang perlu anda lakukan bukan tempoh yangpendek. Mungkin memakan tempoh bertahun. Di ZenithGold, anda mungkin lambat sedikit mendapatkan modal dan membangunkan perniagaan anda, tetapi sampai satu tahap anda tiada lagi tanggungan atas perniagaan anda. Dan yang paling menarik... Apabila anda sudah mendapatkan modal perniagaan anda melalui ZenithGold, Anda secara tidak langsung memiliki 2 sumber income. Perniagaan anda sendiri juga ZenithGold di mana di ZenithGold tidak sedikit pun menganggu perniagaan juga komitment anda kerana ianya adalah pelaburan. Wang bekerja untuk anda.

Perniagaan adalah pelaburan dan pelaburan juga adalah perniagaan.
Ubah cara berfikir dan ubah cara melihat sesuatu dari sudut yang berbeza.
Maka hasilnya juga akan berbeza.

Jadilah yang terbijak di antara yang bijak.

Susun strategi perniagaan anda dan mulakannya di ZenithGold.
Blog, Updated at: 11:09:00 AM

0 comments:

Post a Comment