Emas VS BitCoin

Emas ZenithGold VS BitCoin Crypto Currency

Apakah BitCoin Crypto Currency?

Bitcoin adalah satu mata wang baru yang kian popular pada masa kini dan masih ramai yang belum sedar akan kewujudannya. Berbeza dengan matawang atau wang fiat yang kita gunakan sekarang yang mana mata wang yang kita gunakan sekarang adalah dalam bentuk fizikal, tetapi BitCoin ini ianya adalah dalam bentuk digital. Lihat video untuk memahami secara ringkas tentang Bitcoin


Secara ringkas, bitCoin boleh diterjemahkan seperti dibawah

• Bitcoin adalah emas digital.
• Matawang dan emas adalah berbeza sifat.
• Bitcoin tidak dimiliki oleh mana-mana negara atau syarikat.
• Konsep bagi duit adalah ia boleh dicetak tetapi konsep bagi emas dan bitcoin adalah sama iaitu tidak boleh dicetak dan ia hanya boleh dilombong.
• Bitcoin dilombong secara digital (*link ke bitcoin mining)
• Bitcoin sudah semakin diterima oleh kebanyakan syarikat bermula dari syarikat kecil hinggalah kepada syarikat gergasi seperti Microsoft, Virgin Airlines dan Expedia (membeli tiket penerbangan dan tempahan hotel).


• Sekiranya anda obses mengenai pelaburan emas dan betapa memikirkan bahawa emas suatu hari akan naik lebih dari 1000%, janganlah anda terkejut apabila mengetahui pada tahun 2011, 1 unit Bitcoin hanya bernilai $0.10 dan pada hari ini telah naik menjadi $250 untuk satu Bitcoin (melebihi 1000% dalam waktu 4 tahun) dan nilai ini akan terus menaik.



• Perniagaan menggunakan emas telah dipraktikkan sejak azali lagi. Sekarang adalah masa untuk menggantikan wang kertas dengan bitcoin yang menggunakan konsep yang sama dengan emas.
• Kesedaran mengenai bitcoin masih sangat minimum bukan sahaja di dalam negara tetapi secara global.
• Di dalam post yang seterusnya, kami di Bitcoin Malaysia akan mengulas dengan lebih lanjut tentang kelebihan Bitcoin berbanding dengan wang kertas, bentuk-bentuk Bitcoin (anda pasti terkejut nanti) selain berbentuk digital, bagaimana untuk membeli dan menjual Bitcoin serta bagaimana untuk menyimpan Bitcoin.


Di bawah pula adalah demo bagaimana membuat pengeluaran bitcoin ke bentuk cash atau tunai.




Sudah faham sedikit tentang BitCoin?
Apa pula kaitan ZenithGold dengan BitCoin?

Yang baru tahu mengenai BotCoin, mungkin tertanya tanya bagaimana untuk mendapatkan BitCoin ini yang mana untuk satu jangka masa simpanan BitCoin itu tadi akan memberi keuntungan berganda kepada anda, sama seperti emas.

Jawapannya adalah di dalam ZenithGold, anda mempunyai pilihan samaada untuk membuat pengeluaran dalam bentuk tunai mahupun BitCoin.


Di sini 2 perkara yang admin ingin perkatakan....

1. Di ZenithGold anda mampu memperoleh 2 nilai pelaburan dengan hanya memulakannya dengan 1 modal pelaburan dan nilai tersebut sentiasa berganda nilainya. Iaitu Emas (30% dari profit anda). BitCoin Mining.. Jika anda memilih untuk mempbuat pengeluaran melalui akaun BitCoin. 2 Sasaran, 1 peluru.

2.ZenithGold Rolling Money? Rolling Money bermaksud duit ahli baru digunakan untuk membayar duit ahli lama... Betul? Jika ahli membuat bayaran menggunakan tunai atau Cash, menerima pulangan dalam bentuk BitCoin, boleh terangkan dimana yang di katakan Rolling Money?

JANGAN JADIKAN KEGAGALAN ANDA DI MASA SILAM, PENGHALANG KEPADA KEJAYAAN DI MASA HADAPAN. SEBALIKNYA JADIKAN IA SEBAGAI PELAJARAN UNTUK TIDAK MELAKUKAN KESILAPAN KALI KEDUA.
BELAJARLAH BERFIKIR DENGAN WARAS DAN MATANG.
Blog, Updated at: 7:16:00 AM

0 comments:

Post a Comment